onsdag 2 januari 2008

Inte mycket...

...har hänt idag. Jag hade inte fått böckerna som är beställda inför tentan, så jag kunde inte börja med dem. Har varit ganska tussig idag, sov dåligt i natt, man har ju vant sig vid sena kvällar här på slutet så jag kunde inte somna igår. Åkte till stallet i morse och var extremt trött. Tog en lite längre ridtur och for sedan hem för ett härligt bad. Röjde upp lite i köket och gjorde en jättegod gratäng med bl.a. broccoli och ädelost. Micke önskade kladdkaka till efterrätt så en sådan blev det också! Man måste ju komma igång nu inför beach 2008! =)
Och nu är jag bara sååå trött - bra att jag tvingade mig upp i morse. Såg nyss lite av ett intressant program om en reggio emilia-inspirerad förskola och så handlade det om en skola också, men jag var så trött så jag hängde inte riktigt med på om dessa hade någon koppling med varandra, men jag tror att de var arbete i samma anda. I alla fall så gick det ut på att saker och ting skulle UPPLEVAS. Läraren skulle inte stå och babbla utan eleverna fick... ja, man kopplade undervisningen till verkligheten. Är helt tom i huvudet så jag finner inte orden, men det är så jag skulle vilja arbeta. Dessa elever reste till Rumänien, tror jag det var, och fick uppleva gatubarnens situation istället för att bara läsa om gatubarn.
Det vore ju kanon om skolan hade massor av resurser! För det är ju genom att uppleva saker som man lär sig något tycker jag.

Nu har jag kvicknat till lite och klistrat ihop två collage från när vi var i Tunisien. Vad duktig jag är!


Skulle vara skönt att resa någonstans, men det får bli till sommaren! Nu är det natti.
Godnatt min skatt!
(Och jag ska drömma om alla kläder jag ska beställa - Micke sa att jag fick det för att jag hade gjort gomiddag och kladkaka!) =)

Inga kommentarer: