onsdag 16 januari 2008

Grisigt värre...

Jaha, så har man haft en ledig dag så här mitt i veckan! Underbart! Sällskapade med Marie i stallet i morse, och vi red en sväng. Det blev bl.a. en skojig galopp i djupsnön! =)
Sen fick jag lite fika hos Marie och läste ridsport-tidningar. Det var så skönt att kunna ta det lugnt och inte behöva känna att man skulle hem och plugga eller jobba.
I och för sig så skulle jag hinna med en hel del, men det var i min takt och det var ingenting akut.

Förutom bilen då. Som var grisigare än grisigast och fick sig en riktig omgång när jag kommit in till stan, med noggrann tvätt både utvändigt och invändigt. Det tog ett par timmar men nu är den skinande ren...Tills i morgon. Dyngväder!

Och nu sitter jag här och har inget att göra ikväll. Vad gör folk när de är hemma på kvällarna? Är ju van att antingen jobba, plugga, vara i stallet eller vara så trött så att jag somnar efter en stund framför TV:n. Hmm...Får väl kika i lite klädkataloger en stund då...Micke sitter ju i telefon och pratar skotrar som han gjort de senaste dagarna. Ska ju sälja sin så han funderar på vad han ska köpa härnäst. Han har ju pratat om en fyrhjuling, men jag tycker att det verkar väldigt onödigt. Vi får se vad det blir!

Dags för en hemmakväll! Hej!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa barn så kommer du vara fullt sysselsatt från morgon till kväll=) När Wille somnat där vid åtta är det alltid så skönt att ha just inget alls att göra men oftast är det tvätt eller städning på schemat då =)

Anonym sa...

Skaffa barn så kommer du vara fullt sysselsatt från morgon till kväll=) När Wille somnat där vid åtta är det alltid så skönt att ha just inget alls att göra men oftast är det tvätt eller städning på schemat då =)

Anonym sa...

Haha ja det förstår jag =) Får ta och njuta ett tag nu då=)