tisdag 8 januari 2008

Duktig igår...Men idag!?

Pluggade på riktigt bra igår, idag går det dock trögare.. Jag har ju fastnat framför den här burken...
Red lite dressyr på min fina bana igår - tankplatsen för lastbilar. =) Provade mig fram för att få O avslappnad och kom fram till att det fungerade riktigt bra att böja mycket i skritten och lite i traven. Han blev nästan lite fin där sista varvet! Och nu längtar jag jättemycket efter bättre underlag och en ridbana att kunna träna på. Det ser dock mörkt ut på den fronten...
Om tentan känns bra på tisdag så ska jag banne mej vara lite ledig resten av den veckan, åtminstone ett par dagar. Då SKA jag rida upp till ridhuset och då får Bitte träna oss lite. Ojiji kommer knappast att uppskatta att vi ska rida dit i ca en timme själva men nu måste vi komma iväg och träna lite. Då får han rejält med motion också, vilket är bra eftersom han som sagt ser ut som en fet ponny nu.

Hittade en bild från min första ponnytid, med min älskade B-ponny Skrutten (undrar om han lever idag?). Bilden är ifrån en dressyrtävling i Åsarna. Det var både lagtävling och individuellt, och laget vann! Jag tror att jag vann individuellt också, men jag minns faktiskt inte. Men jag minns att Mirja på Masefield Dara och Maria Gottås på Örnäs Sunlight "Sune" var med i laget, och att Curran var med oss på varje tävling.
Vi fick blå-vita rosetter för det var tydligen Åsarnas första-prisrosetter! Åh det var en härlig tid! Snacka om att vi tävlade mycket då!

Mirja och Dara, jag och Skrutten


Och här är en bild på min nuvarande "B-ponny" Ojiji!=) De är ju ganska lika! =)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så söta du och Skrutten är på bilden <3

Anonym sa...

Gud vad sött! Har inte sett Skrutten tidigare.
O:s mage ligger i lä om man jämför med den vita i bakgrunden ;-)

Anonym sa...

Äsch då, så tjock är inte Ojiji. Han kommer snart bli smäcker och fin igen.
Synd att S inte orkar hela vägen till ridhuset,tror inte det i alla fall och beror ju på vilket ridhus förstås, annars är jag ledig torsdag.
Ska rida imorgon, en kortis på morgonen, om du vill gå upp tidigt och ha sällskap. Ring i så fall.

Anonym sa...

anonym: vad kul att du tycker det!! har en massa söta bilder på honom=)

nånn: haha ja det kanske den gör....=)

marie: vi kanske kan rida ihop nästa vecka i alla fall. nej klart att S inte orkar till ridhuset.. det gör väl knappt O. Rider bara dit om det blir bra väder... men rider tyvärr inte i morgon bitti! jag hör av mig ang. nästa vecka!!