torsdag 13 december 2007

Två lussebullar till middag...

Det var mitt luciafirande idag. Micke jobbar över och jag orkar inte ens tänka på att göra mat. Men hungrig är jag...
Åkte upp till Härnösand i morse - igen, och det var så underbart fint med alla marschaller som lyste i Sundsvalls centrum och i Härnösand. Mysigt! Vi lyssnade på julmusik i bilen så stämningen var på topp! =)
Väl i Härnösand konstaterade jag vid våra gruppredovisningar att väldigt många som läser samma kurs som mig på lärarutbildningen har såna jäkla problem med att tala inför folk. Jag har absolut ingenting emot människor som tycker att det är jobbigt att tala inför folk. Men ska man verkligen studera till lärare om man har så svårt med det??? Det går ju tyvärr ut över de andra i gruppen när man har redovisning, eftersom de då måste kämpa ännu mer för att få redovisningen att flyta på. En liten fundering bara.

När jag kom ut till stallet vid 14-tiden idag så var vädret helt fantastiskt! Lite kallt kanske, men jag föredrar det framför slask och tö. Himlen var så rosa och fin och det var ett helt underbart ljus ute. Tänkte såklart direkt på att fota pållen. Men det gick som vanligt inte. Han är väldigt ofotogenisk. (För det kan väl inte vara jag som är dålig på att fota ???) =)

Det här skulle bli en söt huvudbild.

Det här med....

Ljuset räckte inte alls till för min mobilkamera! Men Ojiji såg väldigt rolig ut i alla fall! Han var full av snö fastän det inte hade snöat ett endaste dugg. Han var dessutom väldigt tokig idag - ville bara göra tvärtemot hela tiden. Alldeles för pigg och knasig! =)
Nu sjunger några söta pepparkaksgubbar på TV och jag måste verkligen gå och få i mig något mer än lussebullar. Sen ska jag sooova så att jag är utvilad inför sista dagen på skolan innan tentan på tisdag.
Hejsvejs!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Å titta! Man ser min lilla sura raggsocka i bakgrunden! *S*

Kan meddela att när jag kom ut på kvällen såg alla pojkarna ut som O, vete f*n vad de sysslar med i hagen. Snöbollskrig?

nina sa...

Du har ju bildbeviset i inlägget ovan ...=)

Anonym sa...

Såg det nu och även igår när jag var i stallet.
Ha, ha vad tokiga de är *ler*