onsdag 21 november 2007

Vilken mupp!

Den söta katten som flyttat in i stallet är en... ganska hungrig katt!

Tagen på bar gärning! Äter t.o.m. av hästens mat!

Jag har döpt honom till Lill-Muppen. Han är väldigt go och följer en vart man än går. Men han pratar kanske lite fööör mycket...

Men han är väldigt väldigt SÖT!

Okej du får en matbit till. Du har ju bara slukat en överfull matskål för en minut sedan.

Och så här ser det ut hemma just nu... Fast jag hjälper också till...lite!
I förrgår hade vi spacklat och skulle slipa bort det överflödiga. Synd att vi inte avskärmade köket... Hela lägenheten såg ut som ett vinterlandskap med en tjockt lager vitt spackel precis överallt! Trodde jag skulle bryta ihop. Tog fram dammsugaren och skulle börja röja upp. Dammsuger några sekunder och märker att något inte står rätt till. Vänder mig om och ser att dammsugaren sprutar ut allting igen! Ett stort vitt moln tar över lägenheten och jag har aldrig skurat och torkat och putsat så mycket som jag gjorde under de timmarna.
Nu har Micke tagit en paus och ligger på soffan, han ropade nyss på mig och frågade om jag kunde stoppa in värmekudden i micron. "Och jag som trodde att du skulle säga något gulligt", sa jag. "Jaha?" sa han och fortsatte:
"Du är...ehh....gullig."
Hahaha....det kom från hjärtat älskling! =)

3 kommentarer:

Helen sa...

Hahaha, otur med dammsugaren. Själv har jag inte tänkt närma mig den förrän M är klar. Fan hur det ser ut, och det där satans dammet är överallt!! Men fint blir det nog...när det nu blir klart:)

nina sa...

Haha, ja, spackeldammet är för finkorningt för att dammsugaren skall kunna ta upp det...tyvärr...du lägger väl upp bilder när det är klart hoppas jag!

Anonym sa...

Vilken sötiskatt=) Lägg in bilder på köket när ni är klara, vi renoverar oxå köket nu=) eller nja renoverar å renoverar, målar skåpluckor och tapetserar iaf=)