tisdag 6 november 2007

Mardrömmar!

Har drömt konstiga saker hela natten. Först drömde jag att jag hade startat bilen och klivit ut för att kolla däcket, då en kille rusar fram och försöker köra iväg med bilen. Jag och någon fler, (en granne kanske) drar ut honom ur bilen. Han slår vilt omkring sig och jag får tag i hans långfinger och böjer det bakåt. Han skriker av smärta och springer till slut därifrån. Dock blir jag mycket rädd och låser in mig hemma hos mamma och pappa.
Sedan drömde jag någonting som innefattade att jag skulle ta i hand och hälsa på en kvinna. Denna kvinna hade läskigt långa naglar och jag fick en av hennes naglar i ett sår jag hade på handen. Ont!
Sedan var jag helt plötsligt på apoteket och jobbade. På något underligt sätt stod jag där och försökte öppna en tonfiskburk till Tusse som stod och jamade. En manlig apotekschef från Stockholm var på besök och gick fram till mig. "Du ser bra ut. Du är neger va?" sa han och sträckte fram handen för att hälsa. Jag tyckte att han uppförde sig mycket underligt och sträckte fram min hand som var indräkt med tonfisk och kletade på hans hand. Han skrattade, men min chef Marie blev alldeles förstörd och sa att hon var tvungen att gå ut och röka för att jag hade varit så pinsam. Sedan berättade jag för henne vad den manliga chefen egentligen hade sagt, och då tyckte hon att det var bra att han fick tonfisk på handen.
Sista drömmen handlade återigen om bilen. Jag hade parkerat på stan för att jobba. När jag sedan skulle åka hem var bilen borta. Det var under gatufesten och det var stökigt ute. Jag fick hjälp av några förfestande poliser att leta efter bilen, men vi hittade den inte. Snyft!
Efter denna natt är jag helt slut!


Något helt annat: Den här TV:n kommer hem till oss snart! Min underbara Micke har beställt den! Jippie!!!!!!!!!
Nä, nu ska jag iväg och kika på Forrest Gump med niorna. Ha det!

4 kommentarer:

Caroline Hanning sa...

haha vilka drömmar, spec den om apotekschefen. Fick mig ett gott morgonskratt=)

Helen sa...

hahaha, Du är neger va?? Det va kul!

Marie sa...

Oj, vilken natt. Tur att det bara var en mardröm och jag är glad att jag inte börjat röka på riktigt...

nina sa...

Vad kul att få kommentarer! Jasså du skaffade ett konto till slut Marie! Bra, då kan du kommentera mera här framöver! =)