onsdag 28 november 2007

Jordfräs och stackars pålle!

Ja, så kan man nog summera veckan. Fick lära mig en väldigt skojig lek på praktiken som man kan kalla för "jordfräs-leken". Den var dock väldigt svår och jag var helt klart den som hade störst problem med att hänga med när vi lekte...=)
Och pålle har jag dåligt samvete för - har inte hunnit vara i stallet speciellt mycket under de senaste veckorna. Han får då massor av överskottsenergi och ser ut så här så fort han inte får uppmärksamhet: (Har inte ro att stå med alla hovar i backen, utan han håller upp ett ben och nosar på det hela tiden)...



Usch, vad jag hinner skriva lite. Ska iväg nu - sista dagen på praktiken - och det känns jättetråkigt att man alltid måste sluta när man väl har lärt känna eleverna och kommit in i "rytmen". Hade med mig fika igår till de elever som jag har haft undervisning med, en sjua och en nia. Och jag kan säga att fikat blev väldigt uppskattat - så det var kul! De är ju så söta, eleverna!
I eftermiddag åker vi upp till Östersund så nu är det ingen rast och ingen ro.
Får skriva mer i helgen.
Ha det bra och trevlig helg!

Inga kommentarer: