torsdag 25 oktober 2007

Få tummen ur!

Och sluta surfa runt och titta på tapeter! Du hittar ju ändå ingenting som duger! De här två tapeterna är inte ens i närheten av vad jag letar efter, men ändå är de det närmaste jag har kommit tapeterna som jag har i åtanke!


Just nu har jag tvättstugan och skulle verkligen behöva städa upp lite här hemma. Samtidigt har jag en hög av böcker och papper bredvid mig som jag skulle behöva gå igenom. Det är planering inför undervisningen som jag själv skall hålla i om en och en halv vecka. Med niorna som jag hade när de gick i sjuan. Det ska bli skoj att träffa dem igen!
Min handledare har gett mig massor av idéer, och nu är jag snurrig!
På denna skolan (där jag ska ha min praktik) arbetar de utifrån skönlitteraturen i svenskan, de har alltid en bok som de arbetar utifrån. Jag ska börja med en ny bok med både niorna och sjuorna som jag skall ha. Sjuorna har redan en bestämd bok, men inte niorna!
Blev lite sugen på att ta en bok utav Selma L -Löwensköldska ringen, som min handledare tipsade mig om. Har inte läst den själv, men det jag har läst av Selma hittils har jag gillat!
Men vad kommer niorna att tycka då? Det beror väl på hur man lägger upp det hela! Jag tänker då inte sitta och visa diabilder på Selma Lagerlöf. (När jag gick på högstadiet fick våran klass se diabilder på Vilhelm Moberg, inte kul!!!).
Nä nu! Dags att sätta igång!

2 kommentarer:

Caroline Hanning sa...

Nu har jag skaffat konto så jag kan lämna avtryck här=) Satt precis å tänkte på att du säkert är i stallet nu, så då kom jag på att läsa din trevliga blogg=)

nina sa...

Vad trevligt med en kommentar från dig! Kan man skaffa konto på familjeliv och kommentarea där med , eller hur funkar det??? Kram, hälsa William och bebben i magen!=)