onsdag 24 oktober 2007

Busfrön!

Mickes syster fyllde år i lördags så jag var i deras stuga och blev bjuden på tårta. Mycket trevligt! Då fick jag ju träffa de två busfröna Clara och William som ville leka hela tiden!=)







Syns det vem som är linslusen?
I somras hittade vi på en lek som heter "Tillbaka till filten!". Den leken blev väldigt populär och nu ville de leka "Tillbaka till filten!" hela tiden! Leken går ut på att jag är en arg fångvaktare som skall se till att barnen inte går ifrån filten som är utlagd på backen. Smiter de från filten så ska jag gorma "Tillbaka till filten!" med en arg röst och jaga dem. Verkligen roligt, men jobbigt!
Fick träffa gullepluttarna en sväng på söndagen också, då byggde jag och Clara en koja och hade mys-pys. Vi pratade mycket om spöken och hon berättade att det hade kommit någon hem till henne en gång som hade klätt ut sig till ett rosa och rött spöke. Men hon gillar rosa och rött.
Hon berättade även att om man säger "buuu" för många gånger så kommer spökena fram. Och då kan det hända att Micke kommer och blir ett spöke också! Så man fick absolut inte säga "buu"!
Gulliga barn som vi älskar så mycket!!!






Inga kommentarer: